Історія школи

«Якщо всесвіт справді безмежний, а Природа не має ліку в своїй творчості, то однією моделлю цієї безмежності та цих багатств є Дитина» – писав Ш.Амонашвілі. Цей вислів видатного педагога сучасності цілком може бути девізом Здолбунівської загальноосвітньої школи І ступеня № 7 Здолбунівської районної ради Рівненської області.

За 20 років  свого існування заклад освіти завоював авторитет і повагу у к батьків, здобувачів освіти, громадськості міста. Розташований у затишному місці, серед фруктових дерев та квітів, подалі від вуличного транспорту він був збудований у 1974 році і функціонував як дитячий дошкільний заклад № 28 «Світлячок» ст. Здолбунів, Львівської залізниці.

У 1999 році приміщення дошкільної установи було передано у комунальну власність міста, реконструйоване і з 01.09.2000 гостинно відкрила двері наша початкова школа.

Глибинний зміст самої назви «початкова школа», «школа першого ступеня» зумовлює виняткову роль цієї ланки і особливу відповідальність нас, педагогів, за якість її результатів. Тому, зберігаючи наступність з дошкільним періодом дитинства, протягом чотирьох років в умовах цілеспрямованого навчання і виховання педагогічні працівники закладу продовжують забезпечувати подальше становлення особистості дитини, її інтелектуальний, фізичний, морально-етичний, мовленнєвий, естетичний, соціальний, емоційно-вольовий розвиток.

На даний час у закладі навчається 342 здобувачі освіти, функціонує 13 класів, з них – 9 класів, які навчаються за науково-педагогічним проектом «Інтелект України», 2 класи з поглибленим вивченням англійської мови, 1 клас підвищеної педагогічної корекції. За рішенням психолого-медико-педагогічної консультації діти, які цього потребують, займаються за індивідуальною формою навчання. В школі однозмінне навчання. Для школярів 1 – 4 класів відкрито 5 груп подовженого дня.

Ми знаємо, що кожна дитина має свій індивідуальний темп росту і розвитку, свій індивідуальний спосіб навчання, тому створюємо такі умови, які б сприяли навчанню та вихованню, відповідно до рівня розвитку та запитів батьків, забезпечуємо у процесі навчання подальший розвиток здібностей і інтересів здобувачів освіти. Для цього в закладі створені всі необхідні умови: просторі та світлі класні кімнати, ігрові, умивальні, туалетні роздягальні кімнати для кожного класу. До послуг школярів фізкультурна та актова зали, бібліотека, кабінети англійської мови та музики, їдальня на 60 місць, логопедичний та медичний кабінети, кабінет психолога, кабінет інформатики.

Заклад освіти повністю укомплектований кадрами. В школі працює 32 педагоги. За час свого існування зріс якісний склад педагогічних працівників за рахунок здобуття вищої, другої вищої освіти, успішного проходження атестації.

Творчому зростанню педагогів сприяє чітка система методичної роботи. На кінець навчального року здійснюється детальний аналіз роботи колективу за рік. Така аналітична робота дає змогу відзначити, як зріс рівень професійної майстерності кожного, які досягнення знайшли творче застосування в практичній діяльності вчителів, помітити паростки передового педагогічного досвіду, а також забезпечує оптимальний варіант структури методичної роботи.

Педагоги продовжують впроваджувати нові інноваційні технології, що позитивно впливає на якість навчально-виховного процесу, працюють над удосконаленням уроку, як основної форми навчально-виховного процесу. Поряд з традиційними, впроваджуються нетрадиційні форми навчальних занять: інтегровані, бінарні уроки, бібліотечні уроки, уроки-конкурси, уроки-ігри.

Педагогічні працівники закладу освіти є активними учасниками та призерами районних конкурсів: «Вчитель року», «Класний керівник року», «Кращий кабінет початкового навчання», конкурсу-ярмарку педагогічної творчості, методичного фестивалю педагогічної творчості, обласних семінарів.

Відповідно до Статуту велика увага в школі приділяється предметам природничого циклу, збереженню здоров’я, поглибленому вивченню іноземної мови, музично-естетичному розвитку.

Починаючи з 2003 року в закладі відкриваються класи з поглибленим вивченням англійської мови.

Велика увага приділяється в закладі освіти інтелектуальному розвитку. Учні беруть активну участь в Міжнародному конкурсі ім. Петра Яцика, Міжнародному інтерактивному природничому конкурсі «Колосок», Міжнародному математичному конкурсі «Кенгуру», Всеукраїнській олімпіаді з англійської мови «Олімпус», Всеукраїнському конкурсі з англійської мови «Гринвіч», Всеукраїнській українознавчій грі «Соняшник», Всеукраїнському конкурсі з української мови «Патріот», Всеукраїнському учнівському конкурсі юних суспільствознавців «Кришталева сова», предметній олімпіаді «Мультитест», Міжнародному конкурсі з інформатики та комп’ютерної вправності «Бобер», Всеукраїнському конкурсі малюнків «Крейдою по дошці», предметних тижнях, КВК, районному конкурсі «Найрозумніший», ІІ та ІІІ етапах олімпіади «Юне обдарування», де постійно здобувають призові місця, стають переможцями.

Заклад велику увагу приділяє роботі з обдарованими дітьми. Адміністрація, весь педагогічний колектив постійно працюють над створенням належних умов для вчасного виявлення та розвитку задатків здобувачів освіти. Ми знаємо, що обдаровані діти вже від народження завдають багато клопоту дорослим. Природна допитливість таких дітей є причиною безлічі запитань, якими вони «замучують» дорослих. Особливо складно з ними в закладі освіти, адже їх всіляко намагаються зрівняти з іншими, підігнати під зручний стандарт слухняного та розумного здобувача освіти. Ось чому так часто ті, кого у ранньому дитинстві вважали «вундеркіндами», з віком стають звичайними прагматичними людьми, які нічого оригінального, нового не створюють. Тому вся робота колективу спрямована саме на те, щоб дитячі здібності в повній мірі проявилися саме у початковій ланці. Цьому в великій мірі сприяє відкриття у 2014 році класів, які навчаються за науково-педагогічним проєктом «Інтелект України».

Заступником директора з навчально-виховної роботи Ковальчук О.Я. та практичним психологом школи сформовано банк даних обдарованих школярів, а також на здобувачів освіти, що потребують особливої уваги. Проводиться робота по вивченню рівня розумового розвитку дітей. Все це спрямоване на досягнення благополуччя, здоров’я, повноцінного розвитку здобувачів освіти у різноманітних формах особистісного і соціального життя. Приділяється увага психологічному супроводу процесу пристосування першокласників до шкільного життя, виявлення дітей групи ризику. Під контролем знаходилися здобувачі освіти класу підвищеної педагогічної корекції, які мають затримку психічного розвитку. Практичним психологом та класними керівниками перших класів проводиться обстеження рівня навчальних досягнень на кінець 1 класу.

Педагоги закладу постійно працюють над виконанням Державного стандарту початкової освіти, і як результат – великий відсоток здобувачів освіти закінчує щороку навчальний рік з високим рівнем навчальних досягнень.

В закладі наявні єдині вимоги по досягненню мети щодо патріотичного виховання. Педагоги формують у школярів національну свідомість, громадянську зрілість, відповідальність за свою роль у національно-культурному відродженні України та її розквіті.

Педагогічний колектив закладу освіти постійно працює над розвитком потенціалу особистості, над створенням умов для розвитку в ній кращих моральних і громадянських якостей, над практичним досягненням стратегічної мети національного виховання – успадкування духовних надбань народу, формування національних рис громадянина держави, розвиненої духовності, моральної, художньо-естетичної, правової, екологічної культури. Центрами реалізації цих завдань є куточки символіки, класні кімнати, бібліотека.

Велика увага в  приділяється фізичному вихованню: всі школярі закладу освіти мають спортивний одяг, взуття, на уроки всі ходять в облегшеному одязі. Для занять фізичними вправами використовується спортивну залу та фізкультурний майданчик для занять в теплу пору року. З ранньої весни до пізньої осені щоденно перед заняттями проводиться зарядка. Всі педагоги велику увагу приділяють проведенню фізкультурних хвилинок на кожному уроці, фізкультурних пауз, релаксів, дозвіллю школярів на перервах.

Не залишається поза увагою трудове навчання здобувачів освіти. Педагоги залучають школярів до суспільно-корисної праці як на уроках, так і в позаурочний час. Традиційно в четвер в закладі проходить санітарний день. Класні керівники привчають дітей до порядку: під керівництвом дорослого діти доглядають за кімнатними квітами, підливають їх, прибирають у шафах та під робочими столами, працюють на квітниках. Педагоги слідкують, щоб клас школірі залишали чистим, щоб добросовісно виконували обов’язки чергові.

Належна увага приділяється питанню соціального захисту дітей. Створено банк даних на дітей-сиріт, напівсиріт, дітей без батьківської опіки, дітей-інвалідів, з малозабезпечених та багатодітних сімей, дітей, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, дітей, батьки яких були учасниками АТО.

З метою більшого задоволення освітніх потреб батьків в закладі функціонують групи подовженого дня де вихователі працюють у відповідності із затвердженим режимом роботи, що попереджує втомлюваність школярів, підвищує працездатність дітей. Широко практикують вихователі прогулянки на свіжому повітрі, проведення годин здоров’я. Вихователі тісно співпрацюють з педагогами класів. У режим роботи других – четвертих класів введена самопідготовка. Вихователі привчають школярів до певного порядку виконання домашніх завдань, поєднуючи індивідуальну працю дітей з колективною роботою. Щоденно вихователі планують виховні заходи: бесіди, виховні години, конкурси, вікторини, свята. На групі подовженого дня школярі люблять займатися художньою працею. Діти залюбки малюють, виготовляють аплікації, ліплять, складають вироби з конструкторів. Вихователі оформили куточки для батьків, тісно співпрацюють з батьками. У процесі спілкування вони надають рекомендації щодо навчання та виховання школярів.

Одним з найважливіших питань, які стоять на порядку денному – організація харчування. На даний час всі здобувачі освіти з малозабезпечених сімей, діти, батьки яких були або є учасниками АТО харчуються безкоштовно. Організацією харчування займається приватний підприємець, яка працює на совість і старається, щоб обіди були якісними, смачними, недорогими.

По завершенню навчального року учням закладу освіти пропонується оздоровлення в таборі з денним перебуванням дітей «Світлячок». Даним оздоровленням охоплюється щороку від 50 до 150 дітей. Керівник табору та вихователі сприяють створенню у школярів нових міжособистісних стосунків. З дітьми проводяться цікаві заходи, бесіди, конкурси, екскурсії.

Виховна робота в закладі має чітку систему, адже ще Менделєєв писав «Знання без виховання – це меч у руках божевільного». В школі створена дитяча організація «Дивосвіт», робота якої проходить у формі гри-подорожі «В нашім серці Україна». До активної участі залучені як досвідчені педагоги, так і молоді вчителі, а головне всі учні здобувачі освіти, щоб кожний зміг якнайповніше розкрити свої здібності, розвивати ініціативу та творчий пошук. В другій половині дня діти з задоволенням відвідують гуртки: вокальний, спортивний та танцювальний «Еліт-данс».

Протягом року школярі приймають участь у родинних святах, конкурсах, вікторинах: «Свято мами», «Андріївські вечорниці», «Свято Миколая», «Свято Паски», «Закосичення», «Україночка», «З якої це казки», «Дім без книги, як день без сонця», «Перше знайомство», «Весняні посмішки», «Життя і творчість Л.Українки», «Т.Г.Шевченко – вічний, як народ», «Свято зимуючих птахів», «Здоров’ятко», конкурс декламаторів; в районних конкурсах малюнків «Пожежна безпека», «Природа навколо нас», «Спорт і здоров’я»; малюнку на асфальті «Україна – чудовий сад Божого творіння» (до Всесвітнього дня захисту дітей); читців творів Т.Г.Шевченка.

Під постійним контролем адміністрації є робота з охорони праці, техніки безпеки та виробничої санітарії. На початок навчального року оформляються акти-дозволи на проведення занять, дозвіл Держпродспоживслужби на експлуатацію їдальні, паспорт санітарно-технічного стану закладу освіти. В закладі є всі необхідні журнали з реєстрації всіх видів інструктажів, інструкцій. Питання охорони праці заслуховуються на нараді за участю директора.

Постійно здійснюється контроль за роботою системи забезпечення життєдіяльності будівлі закладу освіти. Тримається на контролі громадсько-адміністративна діяльність з охорони праці та виконання угоди з охорони праці між адміністрацією та профспілковим комітетом закладу освіти. У 2007 році трудовий колектив навчального закладу став переможцем Всеукраїнського громадського огляду-конкурсу стану умов і охорони праці в установах, закладах, підприємствах та організаціях Міністерства освіти і науки України.

Протягом навчального року адміністрація тримає на контролі питання охорони життя та збереження здоров’я здобувачів освіти, запобігання дитячого травматизму. Основними напрямками роботи є формування навичок безпечної поведінки, збереження та зміцнення здоров’я здобувачів освіти.

В закладі освіти проводяться: акція «Увага, діти на дорозі!»; тиждень безпеки життєдіяльності (перед канікулами); день боротьби зі СНІДом; день працівників пожежної охорони; день боротьби з туберкульозом; день здоров’я; день довкілля; день Чорнобильської трагедії; всесвітній день боротьби з курінням. З здобувачами освіти проводяться бесіди: правила поведінки під час екскурсій, правила протипожежної та пожежної безпеки, правила вуличного руху, правила поведінки на воді, на льоду, поведінка на уроках фізкультури та під час проведення рухливих ігор, поведінка на уроках трудового навчання та образотворчого мистецтва, мандрівка веселих туристів, «Вогник хай творить лише добро», «Що ми знаємо про туберкульоз?». Оформляються виставки дитячих робіт: протипожежна безпека, дорогою до школи, «Ми всі дружимо з світлофором», «Відпочинок на природі» і т.п.

Систематично, перед проведенням екскурсій та культпоходів видаються відповідні накази по закладу освіти. Дана ділянка роботи проходить під постійним контролем заступника директора з навчально-виховної роботи.

Створити належні умови для навчання здобувачів освіти та організації їх дозвілля в позаурочний час допомагає активна участь батьків. Дієвою протягом навчального року є робота Ради школи, її голови; велику роль відіграють класні батьківські комітети як в допомозі вчителям у розв’язанні навчально-виховних, так і господарських питань.

Щоб досягти хороших успіхів у навчанні педагоги налагодили постійних діалог з батьками. Адже, хоч багато батьків тримають на контролі навчання та виховання своїх дітей, та все ж багатьом бракує знань з педагогіки, психології, методик. Тому, протягом навчального року на засіданнях класних батьківських зборів педагоги стараються виносити актуальні питання, враховуючи вікові та індивідуальні особливості дітей та рівень підготовленості батьків. Протягом року до уваги батьків естетично оформлені папки-пересувки, стенди, педагоги постійно контактують з батьками окремих дітей індивідуально.

Хочеться зазначити, що там, де педагог із знанням психології підходить до даної проблеми, там налагоджені тісні зв’язки вчителів і батьків, і як результат, допомога у всьому.

Таким чином, слід зробити висновок, що адміністрація закладу при підтримці батьків, при сприянні Ради школи робить все необхідне для підвищення іміджу закладу освіти в місті, для створення належних умов для здійснення навчально-виховного процесу.