Історія школи

«Якщо всесвіт справді безмежний, а Природа не має ліку в своїй творчості, то однією моделлю цієї безмежності та цих багатств є Дитина» – писав Ш.Амонашвілі. Цей вислів видатного педагога сучасності цілком може бути девізом Здолбунівської початкової школи № 7 Здолбунівської міської ради Рівненської області.

За час  свого існування заклад освіти завоював авторитет і повагу у батьків, здобувачів освіти, громадськості міста. Розташований у затишному місці, серед фруктових дерев та квітів, подалі від вуличного транспорту він був збудований у 1974 році і функціонував як дитячий дошкільний заклад № 28 «Світлячок» ст. Здолбунів, Львівської залізниці.

У 1999 році приміщення дошкільної установи було передано у комунальну власність міста, реконструйоване і з 01.09.2000 гостинно відкрила двері наша початкова школа.

Глибинний зміст самої назви «початкова школа» зумовлює виняткову роль цієї ланки освіти і особливу відповідальність нас, педагогів, за якість її результатів. Тому, зберігаючи наступність з дошкільним періодом дитинства, протягом чотирьох років в умовах цілеспрямованого навчання і виховання педагогічні працівники закладу продовжують забезпечувати подальше становлення особистості дитини, її інтелектуальний, фізичний, морально-етичний, мовленнєвий, естетичний, соціальний, емоційно-вольовий розвиток.

Ми знаємо, що кожна дитина має свій індивідуальний темп росту і розвитку, свій індивідуальний спосіб навчання, тому створюємо такі умови, які б сприяли навчанню та вихованню, відповідно до рівня розвитку та запитів батьків, забезпечуємо подальший розвиток здібностей і інтересів здобувачів освіти. Для цього в закладі створені всі необхідні умови: просторі та світлі класні кімнати, ігрові, умивальні, туалетні роздягальні кімнати для кожного класу. До послуг учнів фізкультурна та актова зали, бібліотека, класи англійської мови, інформатики і музики, логопедичний та медичний кабінети, кабінет психолога. їдальня на 60 місць. 

Завдяки реформі ми мали можливість зробити навчальне приміщення комфортним для дітей: нові одномісні парти-трансформери, сучасні дошки, проектор, ноутбуки для вчителів, принтери, ламінатори, стенди для змінних виставок, дидактичні матеріали, різноманітні колекції, ляльковий театр, наочність, інвентар для настільних та рухливих ігор, творчої діяльності.

Затишні світлі класи, домашня атмосфера, комфортні умови, багато кімнатних квітів, все це створює сприятливу атмосферу, у якій приємно знаходитися дітям. 

Ще однією з переваг нашої школи є те, що учні мають можливість погратися на перервах в ігровій кімнаті. М’який диван, килимок на підлозі, маркерна дошка, м’які іграшки, ігри, пазли, розмальовки – це все так люблять наші учні. І, головне, перерва проходить для них цікаво і з користю.

Учні разом з учителем облаштували різні осередки: тут і куточок природи для проведення дослідів, і місце для гри, відпочинку, творчості, для дитячої класної бібліотечки, осередок матеріалів, тиші, осередок учителя, тощо.  Освітнє середовище допомагає дитині почуватися спокійно, впевнено, а це стимулює до розвитку компетентностей, творчого потенціалу, інтелектуальних пошуків; сприяє самореалізації особистості.

Заклад освіти повністю укомплектований кадрами. В школі працює 28 педагогів. За час свого існування зріс якісний склад педагогічних працівників за рахунок здобуття вищої, другої вищої освіти, успішного проходження атестації.

Творчому зростанню педагогів сприяє чітка система методичної роботи. На кінець навчального року здійснюється детальний аналіз роботи колективу за рік. Така аналітична робота дає змогу відзначити, як зріс рівень професійної майстерності кожного, які досягнення знайшли творче застосування в практичній діяльності вчителів, помітити паростки передового педагогічного досвіду.

Педагоги продовжують впроваджувати нові інноваційні технології, що позитивно впливає на якість освітнього процесу, працюють над удосконаленням уроку, як основної форми освітнього процесу. Поряд з традиційними, впроваджуються нетрадиційні форми навчальних занять: інтегровані, бібліотечні уроки, уроки-конкурси, уроки-ігри тощо.

Педагогічні працівники закладу освіти є активними учасниками та призерами районних конкурсів, конкурсу-ярмарку педагогічної творчості, методичного фестивалю педагогічної творчості, тощо.

Відповідно до Статуту велика увага у закладі освіти приділяється предметам природничого циклу, збереженню здоров’я, поглибленому вивченню іноземної мови, музично-естетичному розвитку. З 2014 року у закладі відкриваються класи, які  навчаються за програмою науково-педагогічного проєкту «Інтелект України». Даний проєкт допомагає розкрити потенціал кожної дитини, розвивати її творчі здібності та уміння.

Педагогічний колектив закладу освіти постійно працює над розвитком потенціалу особистості, над створенням умов для розвитку в ній кращих моральних і громадянських якостей, над практичним досягненням стратегічної мети національного виховання – успадкування духовних надбань народу, формування національних рис громадянина держави, розвиненої духовності, моральної, художньо-естетичної, правової, екологічної культури. Центрами реалізації цих завдань є куточки символіки, бібліотека.

Належна увага приділяється питанню соціального захисту дітей. Створено банк даних на дітей-сиріт, напівсиріт, дітей без батьківської опіки, дітей-інвалідів, з малозабезпечених та багатодітних сімей, дітей, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, дітей, батьки яких були учасниками АТО, служать в ЗСУ.

З метою більшого задоволення освітніх потреб батьків в закладі функціонують групи подовженого дня де вихователі працюють у відповідності із затвердженим режимом роботи, що попереджує втомлюваність та підвищує працездатність дітей.

Одним з найважливіших питань, які стоять на порядку денному – організація харчування. На даний час всі здобувачі закладу освіти харчуються безкоштовно.

Виховна робота в закладі має чітку систему, адже ще Менделєєв писав «Знання без виховання – це меч у руках божевільного». В школі створена дитяча організація «Дивосвіт», робота якої проходить у формі гри-подорожі «В нашім серці Україна». До активної участі залучені як досвідчені педагоги, так і молоді вчителі, а головне всі здобувачі освіти, щоб кожний зміг якнайповніше розкрити свої здібності, розвивати ініціативу та творчий пошук. 

Під постійним контролем адміністрації є робота з охорони праці, техніки безпеки та виробничої санітарії. На початок навчального року оформляються акти-дозволи на проведення занять, дозвіл Держпродспоживслужби на експлуатацію їдальні, паспорт санітарно-технічного стану закладу освіти. В закладі є всі необхідні журнали з реєстрації всіх видів інструктажів, інструкцій. Питання охорони праці заслуховуються на нараді за участю директора.

Постійно здійснюється контроль за роботою системи забезпечення життєдіяльності будівлі закладу освіти. Тримається на контролі громадсько-адміністративна діяльність з охорони праці та виконання угоди з охорони праці між адміністрацією та профспілковим комітетом закладу освіти. У 2007 році трудовий колектив навчального закладу став переможцем Всеукраїнського громадського огляду-конкурсу стану умов і охорони праці в установах, закладах, підприємствах та організаціях Міністерства освіти і науки України.

Протягом навчального року адміністрація тримає на контролі питання охорони життя та збереження здоров’я здобувачів освіти, запобігання дитячого травматизму. Основними напрямками роботи є формування навичок безпечної поведінки, збереження та зміцнення здоров’я здобувачів освіти. Перші у громаді ми відкрили клас безпеки у якому проводимо уроки та заходи з безпеки життєдіяльності, дорожнього руху, протипожежної безпеки, мінної безпеки, вивчаємо з дітьми правила відпочинку на природі у різні пори року, правила надання домедичної допомоги тощо.

Щоб досягти хороших успіхів у навчанні педагоги налагодили постійний діалог з батьками. На засіданнях класних батьківських зборів класні керівники стараються виносити актуальні питання, враховуючи вікові та індивідуальні особливості дітей та рівень підготовленості батьків. До уваги батьків естетично оформлені папки-пересувки, стенди.

Отже, можна впевнено сказати, що в нашому закладі освіти створені прекрасні умови для всебічного розвитку учнів, їх талантів, здібностей, наскрізних умінь відповідно до вікових, індивідуальних та психологічних особливостей і потреб. Зроблене все можливе, щоб дітям приємно було навчатись, щоб вони мали змогу отримувати не тільки знання, а й вміння застосовувати їх у житті, були креативними та комунікабельними.